CERCETARE

Activităţi realizate (2009-2021)

Membrii  Centrului de Explorări Textuale şi Acţiune prin Limbaj şi-au propus o temă majoră de cercetare în fiecare an, temă pe care au realizat-o prin publicarea de articole in reviste cotate, lucrări publicate în volumele unor manifestări ştiinţifice, cărți, recenzii, traduceri, precum si prin comunicări ştiinţifice prezentate la conferinţe internaţionale/cu participare internaţională, editare de reviste/ volume ale conferinţelor, realizare de contracte de cercetare.

Tema majoră în 2009: Construcţii ale identităţii şi limbaje specifice

Tema majoră în 2010: Negocieri textuale şi limbaje europeniza(n)te

Tema majoră în 2011: Moduri de reprezentare a locului şi spaţiului în discursul european şi globalizant

Tema majoră în 2012: Explorarea formelor si a limbajelor discursive  identitare specifice reprezentărilor culturale

Tema majoră în 2013: Explorarea abordărilor, formelor şi  limbajelor discursive  specifice identităţilor culturale

Temă majoră în 2014: Explorarea modurilor de reprezentare, a formelor, practicilor şi  limbajelor discursive  specifice culturilor urbane şi tipurilor culturale specifice. Perspective diacronice şi semiotice

Temă majoră în 2015: Moduri si strategii de manifestare a discursului cultural

Temă majoră în 2016:  Explorarea formelor şi a limbajelor discursive specifice spaţiului cultural urban

Temă majoră în 2017: Moduri de reprezentare a identității culturale în context european

Temă majoră în 2017: Explorarea şi valorizarea moştenirii culturale şi lingvistice în spaţiul cultural european

Temă majoră în 2018: Moduri de reprezentare a identității culturale în context european 

Temă majoră în 2019: Branding cultural – de la componente esențiale la strategii eficiente

Temă majoră în 2020: Cultura urbană –  între provocări și perspective

Temă majoră în 2021: Cultura în criză – forme de manifestare si strategii de gestionare

Temă propusă pentru 2022: Moduri de rezistență culturală și socială

Obiective pentru anul 2022

  1. Obiective cognitive (cunoaşterea şi înţelegerea conceptelor în cadrul dinamicii impuse de contextul cultural și social actual);
  2. Obiective instrumentale (utilizarea tehnicilor, strategiilor şi instrumentelor de investigare a corpusului teoretic şi de aplicare a acestuia; dezvoltarea capacităţii tinerilor cercetători de a folosi corect metalimbajul discursiv în practica orală şi scrisă);
  3. Obiective de comunicare (dezvoltarea competenţelor de practică discursivă în cadrul echipelor de cercetare; dezvoltarea capacităţii tinerilor cercetători de a transmite un mesaj aplicat corect şi original; dezvoltarea abilităţilor dialogice);
  4. Obiective de promovare a cercetărilor CETAL.